czwartek, 28 grudnia 2017

Jak się uodpornić?

Ten blog będzie trochę inny.

Co w nim znajdziecie?

- Wasze sposoby na odporność tę zdrowotną i tę życiową
- najlepszy wywiad jaki widziałam w 2017 roku.



Dlaczego temat odporności?

Moja przez ostatni miesiąc nie była najlepsza, więc szukałam dla siebie pomocy i okazało się że pomoc jest bardzo blisko mnie.

Prawie połowa mojej rodziny zajmuje się odpornością. Dlatego są bohaterami 49 odcinka Vloga Rytm Życia.  https://www.youtube.com/watch?v=HMf4HBuOo0g



Wy też przyszliście mi z pomocą. Poniżej pierwsza część tego bloga czyli Wasze przepisy na zdrowe leki:


PRZEPISY NA ZDROWE LEKI

Uwielbiam testować na sobie takie rzeczy, mimo, że niektóre się wykluczają to wrzucam je wszystkie, a decyzję co brać a co nie pozostawiam Tobie:).

- OD MAGDY:
 Naturalne na choróbsko? Proszę bardzo! Oprócz szeroko znanych sposobów typu czosnek - olejek z oregano do kupienia w biosklepach (naturalny antybiotyk - może wysadzić żołądek wiec polecam coś osłonowego), imbir, duuuuuzo imbiru, kurkuma - działa przeciwzapalnie.
Np: gotujesz w garnuszku wodę (nigdy mleko - zawilgaca człowieka, zatoki etc) z imbirem i kurkuma (jak masz kłącze to super. Czasem jest w lidlu), dodajesz cynamon (również przeciwzapalny), jak lekko przestygnie sok z cytryny i miód, trochę oleju kokosowego jeśli masz.
Na zatoki - inhalacja z majeranku
Na kaszel - syrop z cebuli

- OD SANDRY:

Mleko z miodem i masłem, bardzo dobra metoda mojej mamy :)


- OD OLI:

Spróbuj tak: trochę wody, miód, propolis, kurkuma, imbir, ew cytryna - działa jak antybiotyk…
ten propolis najwaznieszy 😁

- OD RENATY:

Hej Agnieszko, ja czesto choruje gardlo pluca i zarowno pulmonolog jak i inny lekarz powiedzieli mi,
że mleko z maslem ok ale kiedy jestes juz chora to nie dodawaj miodu, bo on podraznia i
jest jeszcze gorzej. Miod jest bardzo dobry,  ale nalezy brac jak jestes zdrowa dla poprawienia
odporności, jak jestes chora zakaz miodu



PRZEPISY NA ZDROWIE - JAK POPRAWIĆ ODPORNOŚĆ?

1.  ZDROWA DIETA - okazuje się, że to jelita są centrum naszej odporności. Jednym z bohaterów 49 odcinka mojego vloga Rytmu Życia jest właśnie Oskar Kaczmarek (byłam na jego wykładzie). Oskar opowiadał o wielu aspektach zdrowej diety. Jednym z nich jest suplementacja witaminy D. Jeśli jeszcze tego nie robisz, to koniecznie zacznij!

Więcej o wykładach Oskara dowiesz się tutaj  https://www.facebook.com/kaczmarek.oskar/?fref=ts

Gosia pod moim Vlogiem napisała:







2. RUCH to zdrowie, nawet minuta podskoków w miejscu robi różnicę.


3. MASAŻ lub  drenaż limfatczny - to przepis od Marysi z Body Bar - www.bodybar.pl

Jeśli masz zatkany nos, problemy z zatokami lub po prostu chcesz usprawnić pracę górnych dróg oddechowych zobacz jak łatwo można wykonać taki drenaż limfatyczny samodzielnie w domu: http://bodybar.pl/odpornosc/


4. ODDECH i wyciszenie. Stres jest jednym z głównych przeciwników naszego zdrowia. Już 20 prostych głębokich oddechów może sprawić, że napięcie zniknie.

Ekspertem w tym temacie jest mój brat Michał. Jest on z zawodu architektem a z zamiłowania autorem tego bloga www.sztukamedytacji.pl

 Jest też bohaterem 49 odcinka Vloga Rytm Życia - https://www.youtube.com/watch?v=HMf4HBuOo0g



5. SAUNA I ZIMNE KĄPIELE - czuli hartujemy się.



6. DUŻO WODY

7. SEN I ODPOCZYNEK - Od Agnieszki - pamiętajcie o odpoczywaniu

U mnie osłabienie wynikało raczej z przemęczenia i stresu. Duża ilość nowych projektów pod koniec roku totalnie mnie energetycznie wyssały. Był Półmaraton Perkusyjny, 2 wyzwania on-line i Maraton, który finalnie przeistoczył się w koncert Drum Academy Live z 52 artystami na scenie. Do tego koncerty, szkoła, fundacja. Zabrakło przerw między projektami, zabrakło snu.. Mój organizm powiedział stop. A jak wyglądałam tak, tylko nie grałam na perkusji.








PRZEPISY NA ODPORNOŚĆ W ŻYCIU



1. Wystawiaj się na dyskomfort

Wystawianie się na dyskomfort to przepis od Oskara Kaczmarka, którym podzielił się ze mną w 49 odcinki Rytmu Życia Vlogu.

"Robienie rzeczy, w które się wierzy i które mogą pomóc innym wcale nie jest proste, bo trzeba się ciągle wystawiać na dyskomfort..  To jedyny sposób żeby się rozijać"

Oskar mimo 20 tysięcy fanów na facebooku ma też wielu przeciwników. Znam się z nim osobiście i wiem jak na początku mocno to przeżywał. Teraz robi swoje

W każdej dziedzinie życia znajdzie się krytyk. Samemu warto ocenić, czy ta krytyka Cię czegoś uczy, czy Ci pomaga czy podcina skrzydła. Jeśli to drugie to najlepiej się od niej odciąć.

Jedna z moich ulubionych autorek Brene Brown, ostatnie w wywiadzie opowiedziała o swojej liście autorytetów i osób, które są dla niej ważne. Brene nosi tę listę w swoim portfelu i za każdym razem, kiedy słyszy krytykę patrzy od kogo ona jest. Czy od kogoś kogo ona ceni, kogoś kto zrobił to samo wcześniej i wie od niej więcej. Czy od krytyka, który sam nic nie robi i próbuje w ten sposób zwrócić na siebie uwagę innych.

Wystawianie się na dyskomfort jest trudne, ale to jeden z najlepszych sposobów na rozwój.


2. Rób jedną rzecz w tygodniu, która Cię przeraża

3. Wystawiaj swój mózg na próby - biegaj, medytuj, oddychaj, policz do 100. Zawsze na początku będziesz słyszeć głos, który ci podpowiada "To nie ma sensu". Zamiast słuchać rób swoje, zwalcz ten głos i nie daj się rozproszyć. 

4. Zimny prysznic

5. Trudne spotkanie lub rozmowy

6. Trudne projekty

7. Spróbuj zrobić coś niemożliwego - samo myślenie o tym sprawi, że będziesz czuć się inaczej


Ostatnio słuchałam wywiad z Richardem Bransonem, który opowiadał o tym dlaczego ciągle wymyśla nowe firmy i szuka kolejnych wyzwań. To dzięki temu on się ciągle uczy.


Na koniec zostawiam Was z jednym z lepszych wywiadów jakie widziałam w 2017 roku. To jedyny podcast w którym Nova Djokovic ( jeden z najlepszych tenisistów na świecie) wziął udział.

Opowiada w nim o swoim trudnym dzieciństwie w byłej Jugosławi, o wojnie i tragicznych wspomnieniach, kiedy w trakcie bombardowań uciekał ze swoją rodziną do schornów i o tym jak właśnie te wspomnienia każą mu teraz być wdzięcznym za każdą chwilę i dziękować za życie.





Lekcja od Novaca https://youtu.be/ei_2LyVCW