Mój idealny dzień - poranek, praca, wieczór

Mój idealny dzień składa się z trzech elementów: idealny poranek, idealny czas pracy i idealny wieczór. Ten podział dnia i listy stworzyłam po to, żeby małymi rytuałami zaznaczać sobie i przygotowywać mój mózg do nastrajania się na kolejny element dnia.

Jestem muzykiem, jestem też właścicielką szkoły perkusyjnej, nie mam szefa i sama muszę pilnować tego, żeby wykonywać zadania i robić je jak najlepiej. Większość czasu pracuję w domu, dlatego te elementy i drobne czynności pozwalają mi oddzielić czas na pracę od  czasu dla siebie i rodziny.

Zapraszam do lektury:).



IDEALNY PORANEK

To czas, który pozwala mi dobrze nastroić się na resztę dnia. Moim głównym zadaniem jest wykonanie kilku prostych czynności. Naukowcy udowodnili, że wystarczy pościelić łóżko, żeby nasza produktywność i samozadowolenie z siebie w ciągu dnia znaczenie wzrosło. Dostaje się wtedy do naszego dopomina. Jest to hormon szczęścia, który produkowany jest jako nagroda po dobrze wykonanym zadaniu. Już najdrobniejsze czynności, przyczyniają się do jego wzrostu i dobrego samopoczucia na resztę dnia. Nasz mózg koduje, że już coś osiągnęliśmy i w nagrodę daje nam przyjemność w postaci dopominy.


Skoro tak, w moim poranku postanowiłam to uwzględnić i jeszcze bardziej rozwinąć.
Poniżej lista moich 5 rytuałów porannych. Jest ona bardzo prosta i pozwala mi rano poczuć smak dobrze wykonanego zadania (choćby tego najdrobniejszego:)).

1) MUZYKA ( dla lepszego samopoczucia)
2) SZKLANKA WODA ( na oczyszczenie)
3) ĆWICZENIE FIZYCZNE (na obudzenie)
4) WYCISZENIE (wdzięczność, plan i wizja, 3 rzeczy na dziś)
5) ODDYCHANIE (nabranie energii i naładowanie tlenem mózgu)




 Tu fragment Vloga Rytm Życia #23, gdzie dokładnie opisuję mój idealny poranek
https://www.youtube.com/watch?v=Foi5NaMk_uk&t=33s


IDEALNA PRACA

Moja praca zmieniła się diametralnie od czasu jak po przeczytaniu pewnej książki, zaczęłam zadawać sobie pytanie przed rozpoczęciem działania: WHAT GOOD SHALL I DO TODAY?
A na koniec pracy podsumowywałam pytaniem: co dobrego udało mi się dziś osiągnąć?

To pozwala mi się koncentrować na rezultatach i pozytywnych aspektach pracy, która nie zawsze jest tym co kochamy.

Zakładając szkołę perkusyjną 80% czasu musiałam poświęcić, na rzeczy administracyjne. Robiłam wszystko sama, ale w głowie wiedziałam, że to kiedyś zaprocentuje i że te najdrobniejsze rzeczy, mimo, że nie najprzyjemniejsze mają duży wpływ na to, że może uda się odświeżyć i w pozytywny sposób zmienić edukację muzyczną w Polsce. Ta wizja i to, że za jakiś czas ta żmudna praca zaprocentuje, dodawało mi siły, żeby w niej wytrwać.

Praca nie musi być przyjemna. Ważne żeby efekty, dawały nam dumę i procentowały w przyszłości.

To moja lista 7 czynności, które pozwalają mi powiedzieć, to był dobrze przepracowany dzień:

1) MUZYKA
2) WODA
3) PODSKOKI / BIEG W MIEJSCU ( dla ożywienia
4) PLAN I JAKI CHCE OSIĄGNĄĆ REZULTAT
5) CZAS PRACY
6) ROZCIĄGANIE
7) WDZIĘCZNOŚĆ ZA REZULTATY


MÓJ IDEALNY WIECZÓR

To czas na relaks i nagrodę. Przez wiele lat nie umiałam się wyłączać. Czasem przy większych projektach jest to niemożliwe, ale jak mam ku temu okazję, to staram się kończyć zadania i zamykać biuro. Pamiętając o sobie i czasie z najbliższymi.

To lista moich 5 rzeczy na idealny wieczór:

1) DOBRA MUZYKA
2) KOLACJA PRZY ŚWIECACH
3) SPACER/ROZMOWA
4) MASSAGE/BOOK/JOGA
5) SEN


PODSUMOWANIE:

Moje 3 elementy na idealny dzień powstały po to, żeby ułatwić mi życie i przyzwyczajać ciało i głowę to wskazówek. Kiedy idę z jerbą i wodą na górę, odpalam muzykę to moje ciało wie, że ma wejść w tryb pracy. Kiedy włączam świece w domu, to mózg wie, że ma wyłączyć tryb pracy i że po ciężki dniu zaraz będzie nagroda.


Listy powstały w bardzo prosty sposób, zadałam sobie pytanie jak chciałabym, żeby wyglądał mój idealny poranek, czas pracy i wieczór. To moje efekty. A TY? Jak chciałbyś, żeby wyglądał Twój idealny dzień?

Zachęcam Cię do odpowiedzenia sobie na to pytanie i stworzenia swojej listy :)


Ściskam,

Agnieszka