Dziennik perkusistki - seria 1 - Moja ulubiona perkusyjna rozgrzewka

Podobno Bruce Lee kiedyś powiedział, że nie boi się tego przeciwnika, który zna 1000 ciosów, boi się tego, który zna 1 cios, ale perfekcyjnie i umie go użyć.

W mojej "karierze perkusistki" ta zasada się też sprawdziła. Przez wiele lat czułam (nadal tak czuję), że wiele mi jeszcze brakuje. Nie umiałam grać różnych styli muzycznych, ale w pop i rocku czułam się mocna. Pracując z różnymi artystami wyłączałam się i właściwie tylko ćwiczyłam ich repertuar, żeby móc grać go jak najlepiej.
Jak to ćwiczyłam? Wykorzystując stopniowanie i wrzucanie jednego rytmy w różne szufladki. Czy to timowo, czy dynamicznie czy orkiestrując trochę inaczej. Zakładając szkołę perkusyjną długo myślałam nad prostą receptą, która da perkusistą takie narzędzie. Skompresowałam to do 7 kroków (szufladek) w które warto wrzucać naszą jedną rzecz nad którą pracujemy.


Mam nadzieję, że przykład serii 6 lekcji z Mauritiusa, pokaże i przybliży Wam ten koncept.

Pod tymi filmami na you tubie www.rytmzycia.pl będę wpisywała moje bariery do pokonania, czyli moje maksymalne tempo. Jeśli chcesz dołączyć i ćwiczyć ze mną, zapraszam do komentowania:).

Poniżej opis ćwiczeń i filmy z tej serii..

Zapraszam Cie do lektury i ćwiczenia :)!







1)  ROZGRZEWKA - TIME

Ta prosta kombinacja pozwala mi rozgrzać prawą i lewą rękę. Wrzucam ją w różne szuflady tomowe. Od tego zaczynam pracę z każdym ćwiczeniem, rytmem.

Gram ten układ najpierw jako ćwierćnuty, potem ósemki i 16-ki





WIDEO 1
https://www.youtube.com/watch?v=0tku5VQ1LyU&t=2s














2) TIME i WSTĘP DO TRIOLI

Tę samą kombinację ( układ rąk ) wrzucam teraz w triole i powtarzam szuflady timowe


WIDEO 2
https://www.youtube.com/watch?v=QZjdflIxiks&t=17s



3) TRIOLA

W tym dniu skupiam się tylko na trioli, gram układ rąk akcentując co 3 uderzenia. W drugiej kolejności  akcentuję co 4.




WIDEO 3
https://www.youtube.com/watch?v=UDGM6Z-mAyU&t=147s



4) TRENING POWTÓRZENIOWY
W szybszym tempie powtarzam wcześniejsze 3 układy







5) AKCENTY
Na tym etapie dodaję akcenty. 
WIDEO 5:


6) NIEZALEŻNOŚĆ ( STOPA + DYNAMIKA)

Na tym etapie dodaję stopę, ręce grają akcenty na każdą ćwierćnutę, kiedy akcenty na stopie się przesuwają. 


WIDEO 6:
https://www.youtube.com/watch?v=ff1eKTC19EM&t=3s


Pod filmami na you tubie będę wpisywała moje bariery do pokonania w danym ćwiczeniu, czyli moje maksymalne tempo. Jeśli chcesz dołączyć i ćwiczyć ze mną, zapraszam do komentowania:). 

Miłego ćwiczenia!
Agnieszka