Zasada 21 godzin - sekret przewidywania przyszłości?

Czy przyszłość można kreować?

Zasada 21 godzin to potwierdza. Może nie całkowicie, bo życie czasem nas zaskakuje, ale jeśli chcesz mieć większą kontrolę, w którą stronę warto w życiu iść i jakie będą tego efekty, zapraszam Cię do tego bloga.

Mam też dziś dla Ciebie prezent - moją check-listę 10 umiejętności przydatnych w życiu. Mam nadzieję, że razem z zasadą 21 godzin to będzie fajne uzupełnienie tego bloga.

POBIERZ - CHECK LISTA - 10 umiejętności przydatnych w życiu..



Zapraszam do lektury:)


Nasza głowa

To ona będzie nas powstrzymywała przed planowaniem i przewidywaniem przyszłości. Nasz mózg, a dokładnie jego lewa część) chce, żebyśmy zostali tam gdzie jesteśmy i gdzie jest jej wygodniej.

Dokładnie za takie myślenie odpowiada lewa część naszego mózgu, ta bardziej konserwatywna. 

To ona nas powstrzymuje przed planowaniem, kreowaniem i przewidywaniem przyszłości. Ja ją potocznie nazywam "BABCIĄ".


Każda babcia jest bardzo kochana i potrzebna. Stara się nas ochronić przed tym co nowe.

Jeśli nadal czytasz ten tekst to znak, że umiesz ją przyhamować i włączyć prawą stronę mózgu, tę kreatywną. Ona nie boi się tworzyć, myśleć abstrakcyjnie i szukać nowych rozwiązań.


ZASADA 21 GODZIN


Podobno naukowcy udowodnili, że potrzebujemy 21 godzin na nauczenie się nowej umiejętności. Mogą to być podstawy gry na perkusji, gitarze, czy montowanie filmów. 

Babcia Cię będzie bronić i powie "oj na co Ci to, będziesz się męczyć, od gitary bolą palce", ale jeśli masz dobrze rozwiniętą wyobraźnię to pomimo bólu będziesz chciał spróbować, bo umiesz przewidzieć jaki będzie efekt - jak grasz przy ognisku czy na dużej scenie..


Cokolwiek co Cię ogranicza może być wyeliminowane przez naukę i rozwijanie się w tym kierunku.

Edukacja jest teraz dostępna. Z najmądrzejszymi ludzmi na świecie możesz się spotkać słuchając podcastów, czy oglądając wideo. 

Skoro faktem jest, że przyswojenie nowej umiejętności zajmują mniej więcej 21 godzin mamy gotowy wzór na przewidywanie przyszłości.
Moją listę 10 umiejętności, potrzebnych w życiu będziesz mógł pobrać na końcu bloga

ALL IN - czyli robimy i idziemy na maxa. 



Jeśli poświęcisz dziennie 7 godzin na nauczenie tej jednej nowej umiejętności już po 3 dniach przyjdą efekty.

Jeśli masz tylko godzinę dziennie efekt przyjdzie po 21 dniach.

Mam nadzieję, że dobrze mnie rozumiesz. Liczby tu nie mają znaczenia, chodzi o ogólny koncept. O świadomość, że każda rzecz wymaga określonej ilości pracy.

Jeśli poświęcisz się tej pracy w całości szybciej zobaczysz efekty. 

Jeden legendarny perkusista Buddy Rich powtarzał:

 "jeśli się tego nie nauczę w jeden dzień, to nigdy się nie nauczę"

Tak się angażował, wkręcał i nie odpuszczał aż to robił.



Każdy z nas wchodząc pod przysłowiową górę - ucząc się nowej umiejętności - gdzieś w połowie zaczyna podnosić głowę do góry i się rozglądać, rozpraszać, stwierdzać, że jest ciężko, niewygodnie, a dodatkowo jeszcze w przypadku gitary palce bolą i robią się odciski.

Zamiast iść dalej, przestajemy.. 


Jeśli przetrwasz ten moment nauczysz się przewidywać swoją przyszłość i dochodzić do wymierzonego celu. 


Tego Ci życzę..


Patrzenie w przyszłość to umiejętność, której można się nauczyć. Jedni się jej boją, inni uważają ją za totalnie nie potrzebną i mogą patrzeć na ten temat sceptycznie, a ja…


Ja traktuje to jako pewien rodzaj ćwiczenia, które uczy mnie kreatywności. 

Twórczego myślenia.

Walt Disney podobno mówił: "Jeśli umiesz to sobie wyobrazić, to też będziesz umiał do tego dojść i to zrobić"

Jakie umiejętności możesz zdobyć w ciągu 21 godzin, które znacznie poprawią Twoje życie?

Pomyśl nad swoją listą.

Poniżej mały prezent ode mnie.
Moja check-lista 10 umiejętności przydatnych w życiu. Może Ci się przyda.
POBIERZ

Agnieszka