THIS WEEK's INSPIRATION #1... John Mayer

Czwartki lubię najbardziej. Od roku to właśnie czwartek rezerwuję dla siebie. Nie mam spotkań, lekcji. Ten dzień jest dla mnie podsumowaniem tygodnia, sprawdzeniem co jeszcze trzeba zrobić, ale też tworzeniem i szukaniem nowych inspiracji. Dlatego w czwartki będę wrzucać tutaj serię #THIS WEEK's INSPIRATIONS. 

John Mayer, zaczynam od niego.  Nie muszę go nikomu przedstawiać, poza genialną muzyką polecam wywiady z tym człowiekiem,  można się z nich dużo dowiedzieć:


Dla mnie kluczowe fragmenty wywiadów z Johnem:

1) Zdefiniuj Twoje oczekiwania

John opowiada o tym, jak chciał zostać najlepszym gitarzystą na świecie. W Berklee gdzie się uczył była setka innych gitarzystów równie zdolnych co on. Wtedy zaczął się zastanawiać, czy aby na pewno tego chce. 
Zadał sobie kluczowe pytanie: Jakie są moje oczekiwania? "Chciałbym żeby moja muzyka docierała do jak największej ilości osób". Uświadamiając to sobie zmienił swój plan, postanowił śpiewać i pisać piosenki, które będą ambitne, ale jednocześnie zrozumiałe dla szerokiej rzeszy odbiorców. Udało mu się to genialnie. Tu fragmenty tego wywiadu:

https://www.youtube.com/watch?v=JXSLTdcH22k&fe3ature=youtu.be



2) Bądź sobą i rób rzeczy w zgodzie ze sobą i z oczekiwaniami

3) Publiczność jest mądrzejsza od Ciebie. 
John mówi, że ludzie czują na kilometr czy ktoś jest autentyczny czy to co im przekazuje na nich oddziałuje czy nie. Dobre porównanie i zgadzam się z nim w 100%.

To my służymy ludziom, a nie odwrotnie. Często to wytłumaczenie "publiczność" nie rozumie mojej muzyki. A może jest odwrotnie.
Pilich na swoich warsztatach często powtarzał  "miej poczucie obciachu i nie wychodź na scenę jeśli nie przygotujesz się najlepiej jak umiesz". Miej szacunek do sztuki, sceny, ludzi z zespołu i publiczności. Takie 100% zaangażowanie i oddanie przynosi efekty. 



Koncert z Kithem Carlockiem na bębnach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz