Jak się przebić?

JAK SIĘ PRZEBIĆ?

Jeśli jesteś twórcą to pewnie chodziło Ci po głowie to pytanie: Jak się przebić? Jak pokazać światu rzeczy, które robisz i tworzysz?


Inspiracja do tego bloga było właśnie takie pytanie, które dostałam od Joasi:



"Jak to się dzieję, że od grania w domu wychodzi się na wielkie sceny... Wiem z kim Ty miałaś okazję zagrać, dlatego pytam"


Poniższe zestawienie - 7 punktów, które pomogły mi się "przebić". Na końcu mam dla Ciebie też mały prezent. 

Jeśli nie lubisz czytać zobacz ten vlog:
"Jak się przebić - Rytm Życia #48" https://www.youtube.com/watch?v=LkiIjJtfA0A)



1. PRACUJ NAD SOBĄ - BĄDŹ GOTOWY NA OKAZJĘ

Tego etapu nie da się ominąć. To czas inwestowania. Muzyka nauczyła mnie robić rzeczy i nie czekać na zapłatę. To cenna lekcja szczególnie w tych czasach. Każda dobra inwestycja zwraca się po latach, ale żeby się zwróciła, trzeba na nią zapracować.

- ucz się
- działaj
- zdobywaj umiejętności i doświadczenie

Po co? Żeby być gotowym na okazję. One przychodzą nieoczekiwanie, więc warto być na nie przygotowanym



2. POKAŻ SIEBIE

Wiele lat miałam ten syndrom  - nie jestem jeszcze gotowa. Z jednej strony to dobra cecha, bo uczy pokory i szacunku do sztuki, ale z drugiej strony bardzo hamuje. Cały czas właściwie ćwiczę jak się pozbyć tego syndromu. Vlogi, Blogi, nagrywanie codziennych lekcji bardzo w tym pomaga.

Pokazując się widzimy siebie z innej perspektywy. Pozwalamy ocenić swoje działania. Zrobić kropkę, oddetchnąć. Zamknąć pewien etap i iść dalej. 


Pokazywanie siebie pozwoli Ci usłyszeć cenne wskazówki od innych i zobaczyć rzeczy, których wcześniej nie dostrzegałeś. Nagrywaj się, analizuj swoje działanie, to jedna z najszybszych możliwości rozwoju.
Pokazując się musimy się spiąć w sobie.


W moim przypadku zaowocowało pokazanie się innemu perkusiście. Zapisałam się na lekcję do jednego z najlepszych bębniarzy w Polsce i on polecił mnie swojemu koledze, którym był Wojtek Pilichowski - tak usłyszała o mnie Kayah czy Kasi Kowalskiej.

3. WYKORZYSTUJ SZANSE

Ostatnio rozmawiałam z pewnym cudownym gentelmentem w wieku 94 lat. Wiecie co dla niego w życiu jest najważniejsze: mądrość, ambicja i fantazja. Ta ostatnia tu cudownie pasuje. Trzeba mieć fantazję do tego, żeby móc dostrzec i wykorzystać szanse. Każdy z nas ma ich w życiu bardzo dużo. Jedne wykorzystujemy, inne marnujemy nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Nie bój się prosić o pomoc, pytać, jechać na szkolenie, targi, warsztaty, poznawaj ludzi, pokazuj się w internecie - to może być Twoja szansa.


4. ZAPRACUJ NA ZAUFANIE

Jest wielu ludzi, którzy mogą mieć lepsze umiejętności niż TY, ale to nie jest najważniejsze. Jeśli jesteś sumienny, dokładny i pracowity, to ludzie będą chcieli w Ciebie inwestować. A jeśli ich nie zawiedziesz, jeśli będą zadowoleni ze współpracy będą polecać Ciebie innym.

Porządna firma, to określenie człowieka, któremu nie boję się powierzyć zadania, wiem, że ta osoba zrobi  to co do niej należy. Bądź taką porządną firmą dla innych.


5. JAK MOGĘ POMÓC?


W każdej relacji zachodzi wymiana, coś dostajemy i coś dajemy. CO Z TEGO BĘDĘ MIEĆ? To najczęstsza myśl przed tym jak podejmujemy współpracę.

Jeśli zmienisz perspektywę i zaczniesz zadawać sobie pytanie CO JA MOGĘ DAĆ zmieni się jakość Twojego życia.

To mogą być drobne rzeczy. Pamiętam w Stanach przyjaźniłam się z Jarkiem, polskim perkusistom.
Bardzo mi pomógł, bo pożyczył zestaw Simmonsa do ćwiczeń. Nie wiedziałam jak mam się mu odwdzięczyć, więc zrobiłam mu drobny prezent - perkusyjne DVD z podziękowaniem, bo dzięki niemu miałam możliwość ćwiczenia. Napisałam mu od serca, jak wiele jego gest dla mnie znaczył. Jak wylatywałam z USA do Polki Jarek przekazał mi te bębny Simmonsa w prezencie.
Nie mogłam uwierzyć.
Takie drobne gesty może niewiele znaczą dla Ciebie, ale mogą zmienić czyjeś życie.

Mam to szczęście, że takich historii w życiu miałam wiele, dlatego teraz to ja staram się pomagać jak tylko mogę. I co się dzieje? Ludzie spadają mi z nieba Zgłaszają się do mnie osoby, które też chcą pomagać. Tak poznałam Agatę, świetną młodą perkusistkę i wokalistkę, która teraz jest office managerem w Drum Academy. Zatrudniłam ją mimo, że ona chciała być wolontariuszem przy Warsaw Drum Festival. Napisała do mnie, bo chciała być częścią festiwalu. Porozmawiałyśmy i rozpoczęła się nasza współpraca.

Dawanie ma to do siebie, że przyciąga do nas dobre rzeczy. Nie wiem czy to kwestia karmy, czy tego, że jak robimy dobrze to czujemy się dobrze, a to sprawia, że przyciągamy dobre rzeczy. Nie znam się na tym, ale coś w tym jest. Przykład Agaty jest tego przykładem.



6. BĄDŹ DLA INNYCH DOBRYM PRZYKŁADEM?

Wyjątkowi ludzie cechują się tym, że robią wyjątkowe rzeczy, że inni chcą być z tymi ludzmi, chwalą się że mają takich znajomych. Bądź takim człowiekiem, który jest dobrym przykładem.

Jeśli pracujesz w zespole, bardzo łatwo jest pójść za najsłabszym ogniwem. CO DOBREGO MOGĘ WNIEŚĆ DO ZESPOŁU. To od nas zależy efekt naszej pracy. Nie bądź tym który ściąga w dół, bądź tym, który ciągnie do góry.


7. BĄDŹ SOBĄ

Nie ma nikogo takiego jak Ty. Autentyczność i prawda jest najważniejsza. Bądź sobą i niech Twoja praca mówi sama za siebie. Jeśli to co robisz będzie dobre, autentyczne i prawdziwe to tylko kwestia czasu, żeby się z nią przebić.


Mam nadzieję, że to zestawienie Ci pomoże.

Jeśli chciałbyś przejść od razu do działania, mam dla Ciebie mały prezent:  ten PDF
Znajdziesz w nim pytania i check listę z podsumowaniem tego bloga

Pobierz ten PDF  <---------


Dobrego dnia!
Agnieszka


P.S Uzupełnieniem tego bloga jest moja historia, którą opowiadam w tym vlogu #48 - https://www.youtube.com/watch?v=LkiIjJtfA0A)